Sztuczna inteligencja (AI) to dużo więcej niż tylko sztuczna. W prawdziwym życiu AI odnosi się do wszystkiego, co wykazuje inteligentne zachowanie. Nie musi ona koniecznie przypominać człowieka, ale musi być w stanie działać inteligentnie w ramach danych parametrów i środowiska. Program sztucznej inteligencji, na przykład, doskonali się w grze w szachy, ponieważ otrzymał zasady i strategie dla tej gry. Program SI może również pokonać człowieka w grze Go - notorycznie trudnej grze dla komputerów - ponieważ twórcy przekazali SI konkretną wiedzę na temat tego, jak elementy poruszają się po planszy i jakie są ich cele w tym kontekście. Sztuczna inteligencja zaprojektowana dla magazynu nie będzie miała problemu z podnoszeniem skrzyń lub innych przedmiotów, ponieważ została zaprogramowana z uwzględnieniem tych konkretnych szczegółów.
Czym jest sztuczna inteligencja ogólna?
Sztuczna inteligencja ogólna (AGI) to pomysł, że możemy zaprojektować i stworzyć maszyny, które są inteligentne w taki sam sposób jak ludzie. Tak więc, podczas gdy możemy tworzyć maszyny, które doskonalą się w bardzo specyficznych dziedzinach, AGI oznaczałaby maszynę, która może zrobić wszystko i być tak samo inteligentna jak człowiek w każdym aspekcie.
AGI jest tym, o czym opowiada tak wiele filmów sci-fi, z robotami lub komputerami, które potrafią samodzielnie myśleć i mają uczucia. Jak na razie AGI jest jeszcze bardzo odległe. Wielu badaczy uważa, że nie będziemy w stanie osiągnąć AGI dopóki nie zrozumiemy lepiej naszych własnych mózgów, oprócz stworzenia lepszych języków programowania i sprzętu. AGI to termin, który został również użyty do opisania stworzenia maszyny, która ma taki sam poziom inteligencji jak jedna dziesiąta człowieka.
Jak AI może pomóc twojej firmie?
Sztuczna inteligencja to wykorzystanie maszyn do symulowania ludzkich procesów myślowych. AI jest najczęściej kojarzona z rozwojem systemów komputerowych zdolnych do "myślenia" jak człowiek. Systemy AI mogą wykonywać zadania, które normalnie wymagają ludzkiej inteligencji, takie jak rozpoznawanie obiektów, rozumienie języka mówionego i przeprowadzanie logicznych dedukcji. Systemy AI są integrowane w coraz większej liczbie przedsiębiorstw, gdzie są wykorzystywane do automatyzacji zadań i podejmowania złożonych decyzji. AI może być również wykorzystywana do monitorowania i kontrolowania innych technologii, w tym robotów i urządzeń podłączonych do Internetu, które są zaprogramowane do autonomicznego działania. Najczęstsze sposoby, w jakie AI jest dziś wykorzystywana w biznesie, są następujące:
- Analiza danych - Wzrost analityki danych i big data dostarczyły przedsiębiorstwom więcej informacji niż wiedzą, co z nimi zrobić. AI wykorzystuje te informacje, stosując eksplorację danych i uczenie maszynowe, aby nadać im sens.
- Rozpoznawanie obrazów i głosu - Dzięki rozpoznawaniu obrazów przez SI możliwe jest skanowanie dokumentów, obrazów i innych materiałów oraz natychmiastowe wyciąganie z nich istotnych informacji. Technologia rozpoznawania głosu poprawia jakość cyfrowych asystentów, takich jak Siri i Alexa, pozwalając im lepiej zrozumieć nas i nasze potrzeby.
- Przetwarzanie języka naturalnego - Sztuczna inteligencja jest w stanie coraz lepiej rozumieć nie tylko słowa, których używamy, ale także intencje, które za nimi stoją. Otwiera to nowe możliwości, takie jak możliwość reagowania na nieustrukturyzowane dane i prowadzenie przez komputery improwizowanych rozmów z ludźmi, które wydają się naturalne. Sztuczna inteligencja jest również stosowana w opiece zdrowotnej, zarządzaniu łańcuchem dostaw i innych dziedzinach. Zastosowania te są nadal we wczesnych fazach rozwoju, ale przyszłość jest obiecująca.
- Admin